Dječji tjedan odvija se ove godine od 3. do 10. listopada; 4. listopad je Međunarodni dan djece. Dječji tjedan je manifestacija koja se već tradicionalno odvija u prvom tjednu listopada, uz prigodne sadržaje i programe, s ciljem promicanja dječjih prava i potreba. Pozivamo vas da posjetite Dječji odjel Gradske knjižnice Umag na kojem Vas, osim knjiga, slikovnica, animiranih i dječjih igranih filmova, čeka dobar izbor kvalitetnih dječjih igračaka i društvenih igara (pogledajte bilten za detaljan opis)! Podsjećamo Vas da sva predškolska djeca u Gradskoj knjižnici Umag imaju besplatnu članarinu.
Kao glavni putokaz i podsjetnik na to što smo sve dužni pružiti djeci i učiniti za njih može i mora nam poslužiti Konvencija o pravima djeteta. Konvencija je dokument koji je stupio na snagu 1990. godine, a izglasala ga je Opća skupština Ujedinjenih naroda.
Prema Konvenciji: dijete treba u potpunosti biti pripremljeno za samostalan život u društvu i odgojeno u duhu ideala koji su proglašeni u Povelji Ujedinjenih naroda, osobito u duhu mira, dostojanstva, snošljivosti, slobode, ravnopravnosti i solidarnosti.
U Konvenciji se, između ostalog, ističe i da sva djeca imaju pravo na život, prehranu, smještaj, zdravstvenu pomoć, pravo na zaštitu od zapostavljanja i izrabljivanja, pravo na zaštitu u oružanim sukobima, pravo na zaštitu od droga, alkohola, duhana, pravo na slobodno izražavanje svojih misli, pravo na obrazovanje, informiranje, pravo na kulturne aktivnosti, pravo na igru.
Igra je najvažnija aktivnost svakog djeteta.
U igri i kroz igru dijete:
- stječe spoznaje o svijetu koji ga okružuje i o sebi u tom svijetu
- stječe povjerenje u vlastite sposobnosti, te tako stvara pozitivnu sliku o sebi, razvija osjećaj samopoštovanja, samostalnosti, samokontrole
- razvija mišljenje, pamćenje, pažnju, koncentraciju, sposobnost kombinatorike i logičkog zaključivanja
- usvaja i razvija govor i druge oblike komunikacije (signali, dogovori, pravila ...)
- razvija motoriku i tjelesne sposobnosti
- razvija i obogaćuje emocije
- razvija maštu i kreativnost
- stječe radne navike
- uči socijalno ponašanje, nenasilno rješavanje problema
- istražuje okolinu, eksperimentira stvarima i različitim materijalima
- bavi se aktivnostima prema vlastitom izboru
- stvara nova prijateljstva!
Kroz igru i interakciju s drugom djecom, dijete uči poštivati sebe i druge, uči prihvaćati različitosti, uči i gubiti, odnosno uči kako se nositi sa svojim osjećajima i ponašanjem kad gubi ili izgubi. U odnosima s drugom djecom, dijete će vlastite želje naučiti prilagoditi i zahtjevima ostale djece i grupe.
Predškolsko dijete treba pustiti da se igra koliko dugo želi i ne požurivati ga da završi igru (osim ako nije nužno). Dok se dijete igra ne treba ga prekidati nepotrebnim prekidanjima, jer mu to ometa koncepciju igre i koncentraciju.
Igrom se razvija i izgrađuje cjelokupna ličnost djeteta.
Podsjetimo i na to da nezadovoljena potreba za igrom može biti štetna za djetetov psihofizički, emocionalni i socijalni razvoj.
Dakle, igra je jedna od primarnih djetetovih potreba; stoga smo mi, knjižničari Gradske knjižnice Umag, prije nekoliko godina proširili ponudu i usluge dječjeg odjela naše knjižnice, te uz knjige, slikovnice, animirane i dječje igrane filmove, nudimo našim najmlađim korisnicima kvalitetne i edukativne igračke i društvene igre. U sklopu dječjeg odjela sada imamo i igroteku; mjesto na kojem dijete - uz pomoć roditelja ili knjižničara - može odabrati zanimljivu i kvalitetnu igračku, poigrati se s njom u Knjižnici ili je posuditi. Svrha je igroteke pružiti djetetu širok izbor kvalitetnih igračaka i igara, te iste učiniti dostupnima svakom djetetu.
Roditelji, dođite sa svojim djetetom u knjižnicu i pomognite mu u odabiru igračke, pritom uvažavajući njegove želje, ali i vodeći računa o njegovim razvojnim sposobnostima. Kod biranja igračaka, treba imati na umu da dječji razvoj treba poticati, a ne forsirati. Igračke koje nadilaze djetetove mogućnosti mogu ga obeshrabriti, te i obrnuto, one koje su za dijete prejednostavne ili ih je ono preraslo mogu izazvati nezadovoljstvo. Kod kuće započnite s djetetom igru, kako bi se ono zainteresiralo za igračku i igru; također, zajedno s djetetom brinite o igrački, kako bi dijete naučilo da se igračka na vrijeme i u istom stanju u kojem je posuđena mora vratiti u knjižnicu.
Na taj se način dijete od najranije dobi privikava na odnos prema posuđenoj građi, upoznaje pravila posuđivanja i stvara naviku korištenja knjižničnog fonda.
Dobrodošli!